
5 vezetési tanács a well being brunchról a pandémia második évére
Lemaradtál a well-being brunchrólés nincs időd végignézni az egy és negyedórás esemény videóját? Annak érdekében, hogy te is segíteni tudj csapatodnak a lehető legjobban átvészelni a COVID második évét, összeszedtük, hogy szakértőink szerint mi az az 5 legfontosabb vezetői tanács, amivel nem foghatsz mellé.
1. Tarts önreflexiót!
Az elmúlt egy évben számos új helyzetben kellett a vezetőknek helyt állniuk. Többen arról számoltak be, hogy munkatársaik olyan kérdésekkel is őket keresték meg, amikre talán csak egy epidemiológus, vagy infektológus tudna megfelelő választ adni. Ezen felül az elmúlt évben minden vezetőnek egy kicsit coach-á és pszichológussá is kellett válnia.
A felelősség óriási, ráadásul a problémák nagy része nincs is egyértelműen a vezetők szeme előtt. A kevesebb informális érintkezés azt eredményezte, hogy a menedzserek a sokkal kevesebbet tudnak dolgozóik hogylétéről, mint korábban. Pont most, amikor nagyon fontos lenne figyelni rájuk és segíteni őket.
Ahhoz azonban, hogy valaki észrevegye, hogy a kollégája bajban van, először a saját problémáit kell kezelni. A változás azzal kezdődik, hogy felismered a szükségességét, ezt pedig úgy tudod megtenni, hogy önreflexiót tartasz. Fogalmazd meg, hogy milyen érzések kavarognak benned! Miért szorongsz? Majd próbáld megtalálni azt a 2-3 dolgot, ami boldogságélményt ad és segít feloldani a szorongást.
Azon felül, hogy rendezed saját magadat, azt is fel kell mérned, hogy te mit bírsz, mennyi energiát tudsz a csapatra szánni, anélkül, hogy a saját mentális egészséged rovására menjen a munka. Egészséges csapatot csak egészséges menedzser vezethet. Csak azután vágj bele a covid utáni csapat –rehabilitációba, hogy listába szedted ezeket a dolgokat!
2. Mutasd a legőszintébb arcod!
Biztosan te is érzed, mennyire fárasztó online meetingelni. Kívülről nem tűnik annak és mégis az. Az illúzió fenntartása rengeteg energiát felemészt, miközben elveszik a háttérben a valóság. Épp ezért kell annyira emberinek maradni, amennyire csak lehet, és azt az arcodat is megmutatni, amit hétköznapi vezetőként talán nem tennél. Ne legyen tabu sérülékenynek lenni! Ha Te felvállalod a sebezhetőségedet, szívesebben fordulnak majd hozzád a munkatársaid személyes problémáikkal. Ha létezik még egyáltalán határvonal a személyes és munkahelyi életük között.
A korábban magától szerveződő informális kapcsolatokat most szerveznünk kell. Biztosítsunk lehetőséget virtuális “konyhai beszélgetésekre” és ne féljünk betekintést nyújtani hétköznapi életünkbe! Mivel a munkahelyünk a falainkon belülre került, nem tarthatjuk kollégáinkat sem azon kívül.
3. Csökkentsd az általános stressz-szintet és készülj fel az elkövetkező stressz-helyzetekre!
A változásnak a jelenlegi helyzetből kell kiindulnia, a jelenlegi helyzet pedig az, hogy mindenki feszült. Hiába szólt a munka a pörgésről az elmúlt évtizedekben, most lassítani kell. Tartsatok digitális detox napokat, ösztönözd a dolgozókat, hogy vegyenek ki szabadságot és mozduljanak ki! Limitáljátok a meetingek számát, nevezzetek ki olyan napokat, amikor nincs Zoomolás! Az otthoni stressz csökkentésére pedig találjatok ki a csapattal együtt megoldásokat! A Telenor például házhoz viszi az irodai menzát, ezzel leveszi az étkezések terhét a dolgozók válláról.
Egy nyugodtabb környezetben könnyebb felkészülni a vezetőnek is, a csapatnak is a jövőbeni töréspontokra és stresszhelyzetekre. Márpedig lesz még ezekből bőven. Az irodába való visszatérés nem lesz olyan egyszerű, mint amilyennek elképzeljük. Készülj fel már most az új konfliktusokra és problémákra! Vázoljátok fel a potenciális stresszfaktorokat és keressetek lehetséges megoldásokat! Könnyebb előre gondolkodni, mint tüzet oltani, amikor már ég a ház. Kezeld folyamatként a visszatérést, amit irányítani, alakítani kell!
4. Egyéni problémákra egyéni megoldások
Ahogy mindenki másképp és más miatt szorong, a feloldás is személyenként eltérő. Van, aki a családját félti, van, aki a megélhetését vagy az egészségét, van, aki unatkozik otthon és van, aki borzasztóan elfáradt már. Nekik mind más típusú segítségre van szükségük. Ez rengeteg munka: feltárni a problémát és megoldást keresni rá, végigsegíteni mindenkit a saját folyamatán, egyesével. Épp ezért fontos az első pont: legyél mentálisan felkészült, hogy segíteni tudj!
Egy mindent átfogó menüt kell összeállítanod, amiből mindenki kiválaszthatja, amire éppen szüksége van. De ez nem jelenti azt, hogy ha kész a lista, magukra hagyhatod őket. Együtt kell alakítanotok az egyes elemeket és könnyen lehet, hogy ami az egyik kollégának segít, az a másiknál felszínre hozza ugyanazt a problémát. De ekkor már van rá megoldásunk. Ezért fontos a kommunikáció és az átláthatóság, ahhoz azonban, hogy a munkavállalók egymással is őszinték merjenek lenni, biztonságos környeztet kell kialakítanunk – de erről már írtunk a második pontban.
5. Figyelj a leszakadókra!
Lesznek leszakadók, hiszen mindenki másképp reagál az új helyzetekre. Lehet, hogy nem azzal kell legtöbbet foglalkoznod, aki leggyakrabban panaszkodik, de nem is azzal, akinek leginkább oka lehet rá. Mindenkiben ott vannak a saját félelmei és szorongásai, és mivel szomorúnak, fáradtnak, depressziósnak és antiszociálisnak lenni a társadalomban a gyengeség jele, ezért igyekszünk elrejteni a negatív érzéseinket. Bátorítsd a csapatot, hogy osszák meg a többiekkel, hogyan érzik magukat valójában és figyeld a jeleket. Az első lépés lehet egy anonim well-being kérdőív vagy csak a “ne zavarjanak” állapot bevezetése teams-en. A lényeg, hogy beszéljetek arról, hogy mindenki rosszul van és ez nem gyengeség, hanem emberség. És figyelj azokra, akik túlságosan csendben vannak!
Ha szeretnél többet megtudni arról, hogyan segíthetsz munkavállalóid mentális egészségének megőrzésében, töltsd le tájékoztatónkat!
Letöltés

Aki nem érdeklődik őszintén a fenntarthatóság iránt, az nem lesz az ügyfelünk
A Rádió Café fenntarthatósági magazinjának vendége volt Gyuri, a HighVibes társalapítója, ahol az A holnap tegnapja című műsor vezetőjével, a saját bevallása szerint is “fenntarthatóság-őrült” Nyul Zsuzsival járták körbe, hogyan is néz ki a valóságban egy zero waste rendezvényszervező cég munkája.

UNICEO Leaders meeting: „Mindenki elvárja, hogy egy rendezvénynek hatása legyen”
A CSR és fenntarthatóság témája köré épülő kerekasztal-beszélgetésen lett kulcsszó az „impact”, de szerintünk a teljes eseményt összefoglalja. Hatással vagyunk egymásra, miközben ránk is hatással van a külvilág. Megálltunk egy pillanatra, hogy előretekintsünk, és együtt találjunk választ arra, hogyan tovább.

Edukáció fesztiválhangulatban, szervezői felelősség és a zöld rendezvények jövője
Amikor összeül a Sziget Fesztivál fenntarthatósági menedzsere, az ország első zero waste rendezvénycégének, a HighVibes-nak a társtulajdonosa és a WWF Magyarország adományszervezési, marketing és kommunikációs vezetője, akkor sok kérdésre kapunk választ. És még több merül fel. Összegyűjtöttük a legfontosabbakat, ami az ügyfeleinkben, az olvasóinkban és sokszor bennünk is megfogalmazódik, és amire közösen adtunk választ a WWF Lételem podcastjében. A többire pedig majd a jövő tapasztalatai válaszolnak.