
7 pontban a fenntartható rendezvényszervezésről
– pre-launch az UNICEO konferenciáján
Gyuri, a HighVibes egyik alapítója képviselt minket az eseményen, ahol a legprogresszívebb cégek ügyvezetői, marketingigazgatói, kommunikációs vezetői gyűltek össze, hogy a fenntartható gondolkodásmódról beszélgessenek. Mi pedig elvittük minden tudásunkat a gyakorlati megvalósításról – egy útmutatóban összegyűjtve, amin hónapok óta dolgozunk.
Fenntartható rendezvény-útmutatónkat azért alkottuk meg, hogy egy könnyen érthető és átlátható anyag segítségével közvetítsük mindazt, amit évek tapasztalataiból tanultunk meg. A környezetvédelem mindannyiunk felelőssége, ezt már a HighVibes megalapításakor is tudtuk, és partnereink, akik nem haboztak megosztani velünk saját tudásukat, csak megerősítették bennünk ezt a szemléletmódot. Velük, és más szakértőkkel dolgoztunk az útmutatón, hogy ez a kollektív tudás még szélesebb körben segítse a valóban fenntartható rendezvények megvalósulását, anélkül, hogy plusz terhet hozna a marketingesek és HR-esek egyébként sem stresszmentes szakmai életébe.
Az útmutatót itt tudod letölteni!
Nem csak megőrizzük, hozzá is adunk
Az UNICEO konferenciája tökéletes helynek bizonyult ahhoz, hogy egy exkluzív, early launch keretében a szakmabeliek találkozzanak az útmutatóval. A kerekasztal-beszélgetés során, melyen Gyuri is részt vett, már azelőtt felmerültek egyes pontok, melyekre mi is kitérünk az útmutatóban, hogy szó lett volna a rendezvényszervezésről. Ez a holisztikus szemléletmód kísérte végig a teljes konferenciát, ahogy kíséri a mi munkánkat is.
Békefi Anna, a Magyar Kongresszusi Iroda ügyvezetője a regeneratív szemléletmódról, a WWF Magyarország igazgatója, Sipos Katalin a szervezet élőhelyrekonstrukciójáról, Győri-Dani Lajos, a Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke pedig a rendezvényhelyszínekről és a társadalmi felelősségvállalásról beszélt – ez pedig mind olyan téma, amivel mi is foglalkozunk az útmutatóban.
A regeneratív gondolkodásmód azt jelenti, hogy komplex problémára, olyan komplex megoldást adunk, ami nem csak, hogy nem vesz el a bolygótól, de a felépülését is segíti. Ilyen megoldás a cégek számára a rendezvények lábnyomának ellensúlyozása a WWF élőhely-rekonstrukciós programjával, amit mi is támogatunk ügyfeleink segítségével, és ilyen a társadalmi kapcsolatok fenntartása is.
Nagyon köszönjük Hladics Orsinak a moderálást, a résztvevőknek a nyitott gondolkodást, és mindenkinek, hogy a sokfelől érkező nyomás ellenére is kitart a fenntarthatóság mellett.
Útmutatónkból megtudhatod:
- Mik a fenntartható tervezés alapelvei, a körforgásos gazdaságtól az 5R-modellig
- Mi kell a hatékony hulladékgazdálkodáshoz a szelektív gyűjtőedényeken túl
- Hogyan teheted garantáltan jóvá a rendezvényed károsanyag-kibocsátását
- Milyen hozzávalókra van szükség a zöld menühöz a húsmentességen kívül
- Hogyan érd el, hogy a zöldítéshez minden érintett hozzátegyen és el is vigyen belőle
Képgaléria

Új partnerünk, az UPSOLUT! - ahol a hulladék új életet kap
Odavagyunk az olyan szerelemprojektekért, mint amilyen az Upsolut, ami két hihetetlen nő elkötelezett munkájából, a bolygó tiszteletéből és egy kreatív közösség erejéből nőtte ki magát, hogy új életet adjon a céges molinóknak, roll-upoknak, katalógusoknak, és bárminek, ami egyébként a kukába kerülne.
-min(1).jpg)
Hogyan lesz egy rendezvény fenntartható? 10+1 válasz a leggyakoribb kérdésekre
Összegyűjtöttük a leggyakrabban felmerülő kérdéseket a fenntartható rendezvényekkel kapcsolatban. Mitől zöld egy esemény? Hol kezdődik a rendezvényzöldítés és hol ér véget? Milyen a fenntartható catering, vagy egy zöld menü? Hogyan kerül vissza a körforgásba a dekoráció? Mindenre válaszoltunk.

„A Planteen egyszerűen a jó ételek élvezetéről szól”
„A Planteen az a hely, ahol a szépség, az ízek és a fenntarthatóság nap mint nap találkoznak” – olvasható a kantin weboldalán. A vegán étkezde-kávézó-catering cég pontosan azt kínálja, ami egy corporate rendezvény megszervezésekor számunkra is elsődleges: a vendégekben hagynak nyomot, nem pedig a bolygón. Federikával, a Planteen ügyvezetőjével és Balázzsal, a cég event és catering managerével beszélgettünk.