
7 pontban a fenntartható rendezvényszervezésről
– pre-launch az UNICEO konferenciáján
Gyuri, a HighVibes egyik alapítója képviselt minket az eseményen, ahol a legprogresszívebb cégek ügyvezetői, marketingigazgatói, kommunikációs vezetői gyűltek össze, hogy a fenntartható gondolkodásmódról beszélgessenek. Mi pedig elvittük minden tudásunkat a gyakorlati megvalósításról – egy útmutatóban összegyűjtve, amin hónapok óta dolgozunk.
Fenntartható rendezvény-útmutatónkat azért alkottuk meg, hogy egy könnyen érthető és átlátható anyag segítségével közvetítsük mindazt, amit évek tapasztalataiból tanultunk meg. A környezetvédelem mindannyiunk felelőssége, ezt már a HighVibes megalapításakor is tudtuk, és partnereink, akik nem haboztak megosztani velünk saját tudásukat, csak megerősítették bennünk ezt a szemléletmódot. Velük, és más szakértőkkel dolgoztunk az útmutatón, hogy ez a kollektív tudás még szélesebb körben segítse a valóban fenntartható rendezvények megvalósulását, anélkül, hogy plusz terhet hozna a marketingesek és HR-esek egyébként sem stresszmentes szakmai életébe.
Az útmutatót itt tudod letölteni!
Nem csak megőrizzük, hozzá is adunk
Az UNICEO konferenciája tökéletes helynek bizonyult ahhoz, hogy egy exkluzív, early launch keretében a szakmabeliek találkozzanak az útmutatóval. A kerekasztal-beszélgetés során, melyen Gyuri is részt vett, már azelőtt felmerültek egyes pontok, melyekre mi is kitérünk az útmutatóban, hogy szó lett volna a rendezvényszervezésről. Ez a holisztikus szemléletmód kísérte végig a teljes konferenciát, ahogy kíséri a mi munkánkat is.
Békefi Anna, a Magyar Kongresszusi Iroda ügyvezetője a regeneratív szemléletmódról, a WWF Magyarország igazgatója, Sipos Katalin a szervezet élőhelyrekonstrukciójáról, Győri-Dani Lajos, a Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke pedig a rendezvényhelyszínekről és a társadalmi felelősségvállalásról beszélt – ez pedig mind olyan téma, amivel mi is foglalkozunk az útmutatóban.
A regeneratív gondolkodásmód azt jelenti, hogy komplex problémára, olyan komplex megoldást adunk, ami nem csak, hogy nem vesz el a bolygótól, de a felépülését is segíti. Ilyen megoldás a cégek számára a rendezvények lábnyomának ellensúlyozása a WWF élőhely-rekonstrukciós programjával, amit mi is támogatunk ügyfeleink segítségével, és ilyen a társadalmi kapcsolatok fenntartása is.
Nagyon köszönjük Hladics Orsinak a moderálást, a résztvevőknek a nyitott gondolkodást, és mindenkinek, hogy a sokfelől érkező nyomás ellenére is kitart a fenntarthatóság mellett.
Útmutatónkból megtudhatod:
- Mik a fenntartható tervezés alapelvei, a körforgásos gazdaságtól az 5R-modellig
- Mi kell a hatékony hulladékgazdálkodáshoz a szelektív gyűjtőedényeken túl
- Hogyan teheted garantáltan jóvá a rendezvényed károsanyag-kibocsátását
- Milyen hozzávalókra van szükség a zöld menühöz a húsmentességen kívül
- Hogyan érd el, hogy a zöldítéshez minden érintett hozzátegyen és el is vigyen belőle
Képgaléria

Aki nem érdeklődik őszintén a fenntarthatóság iránt, az nem lesz az ügyfelünk
A Rádió Café fenntarthatósági magazinjának vendége volt Gyuri, a HighVibes társalapítója, ahol az A holnap tegnapja című műsor vezetőjével, a saját bevallása szerint is “fenntarthatóság-őrült” Nyul Zsuzsival járták körbe, hogyan is néz ki a valóságban egy zero waste rendezvényszervező cég munkája.

UNICEO Leaders meeting: „Mindenki elvárja, hogy egy rendezvénynek hatása legyen”
A CSR és fenntarthatóság témája köré épülő kerekasztal-beszélgetésen lett kulcsszó az „impact”, de szerintünk a teljes eseményt összefoglalja. Hatással vagyunk egymásra, miközben ránk is hatással van a külvilág. Megálltunk egy pillanatra, hogy előretekintsünk, és együtt találjunk választ arra, hogyan tovább.

Edukáció fesztiválhangulatban, szervezői felelősség és a zöld rendezvények jövője
Amikor összeül a Sziget Fesztivál fenntarthatósági menedzsere, az ország első zero waste rendezvénycégének, a HighVibes-nak a társtulajdonosa és a WWF Magyarország adományszervezési, marketing és kommunikációs vezetője, akkor sok kérdésre kapunk választ. És még több merül fel. Összegyűjtöttük a legfontosabbakat, ami az ügyfeleinkben, az olvasóinkban és sokszor bennünk is megfogalmazódik, és amire közösen adtunk választ a WWF Lételem podcastjében. A többire pedig majd a jövő tapasztalatai válaszolnak.