
A 3 legfontosabb gondolat a HighVibes x Forbes Flow kerekasztal-beszélgetésről
Az év egyik legmenőbb üzleti eseményére kaptunk meghívást, amikor a Forbes megkeresett minket, hogy vegyünk részt az ideiFlow-n. Az üzleti fesztivál 2021-ben az Urald a változást! szlogent kapta azokra a változásokra utalva, amik akkor is zajlanak körülöttünk, ha homokba dugjuk a fejünket. Akkor miért ne irányíthatnánk inkább mi? A Zöld profit, zöld jövő című kerekasztal-beszélgetésen több mint 200 vállalkozónak, döntéshozónak és érdeklődőnek meséltünk zöld trendekről és megoldásokról, követendő gyakorlatokról a rendezvényiparon innen és túl, és persze egy kicsit magunkról is. Íme három fontos gondolat a beszélgetésünkből
1. Több munka megtervezni, de mégsem kerül többe
Hogyan férnek bele egy cég megszokott rendezvénybüdzséjébe a fenntartható megoldások? Ilyen, és hasonlóan izgalmas kérdésekkel készült a kerekasztalra Váradi Ibolya, a Forbes újságírója, mi pedig igyekeztünk a legjobb tudásunk szerint válaszolni. A fenntartható rendezvénypiac azonban összetettebb annál, hogy erre a kérdésre egyértelmű igennel vagy nemmel felelhessünk.
„A felépített tudást, az ausztrál egyetemeken végzett online kurzusokat, a külföldi fesztiválokon való kutatást és a munkánk alapját képező folyamatos anyaggyűjtést meg kell fizetni. A kreatív tervezés plusz folyamatokkal egészül ki, hiszen minden részletet újra kell gondolni a fenntarthatóság mentén. Ez a része tehát drágább”– avatta be a közönséget Ruisz Gyuri, a HighVibes társalapítója.
Fotó: Fekete Csaba
„A másik oldalon viszont ennek a munkának az eredményeként olyan megoldásokkal tudunk előállni, amelyek a körkörös gondolkodásmódba illeszkednek. Vagyis elhagyjuk a vendégélmény szempontjából felesleges dolgokat, és amit nem muszáj, nem gyártatunk le, nem veszünk meg. Ezzel pedig az ügyfél rengeteget tud spórolni”– tette hozzá.
2. A zöldülés olyan jócselekedet, aminek üzleti értéke van
„Úgy látjuk, hogy egyre több hazai cég veszi komolyan a fenntarthatóságot. Olyan márkák fordulnak hozzánk, akik valódi változást akarnak elérni, és ez az, amiben mi segíteni tudunk”– magyarázta Szabolcs, a cég ügyvezetője. Hozzátette, hogy az utóbbi időben egyre nagyobb vállalatok keresik meg a HighVibes-t rendezvényötletekkel, aminek szerinte kettős oka van. Az egyik, hogy a szemléletformálódás láthatóan magasabb szinten is elindult az üzleti szférában. A másik, hogy a vállalatok közül egyre többen ismerik fel a zöldülésben rejlő gazdasági potenciált.
Fotó: Fekete Csaba
Egy zöld rendezvény nemcsak a vendégek számára teremt értéket, hanem a márka számára is. Az egyre sürgetőbb fenntarthatósági elvárásoknak való megfelelés „nice-to-have” kategóriából a túlélés zálogává nőtte ki magát. A greenwashing ideje lejárt. A vásárlók tisztában vannak vele, hogy a fenntarthatóság mostanra olyan égető kérdéssé vált, hogy aki nem tesz érte, az ellene tesz. Nem csoda, hogy a The Economist Intelligence Unit és a WWF közös kutatása szerint az elmúlt öt évben 71 százalékkal nőtt a fenntartható termékekre irányuló keresések száma.
3. A zöld rendezvény a körkörös tervezésnél kezdődik
A siker pedig a részletekben rejlik. Egy rendezvény összes érintettje és eleme hozzájárul ahhoz, hogy mennyire zöld a végeredmény, a koncepciót, a helyszínt, a cateringet, a dekorációt, a logisztikát, a rendezvénytechnikát, a hulladékkezelést, a takarítást és az edukációt is ide értve. Ezek persze csak a fő területek, amelyeken belül minden lépést és folyamatot külön-külön kell zöldíteni.
Fotó: Fekete Csaba
„A catering jó példa erre. Az egy dolog, hogy csak a lehető legfenntarthatóbb, tehát helyi és kis ökológiai lábnyommal rendelkező alapanyagokból állítjuk össze a menüt, de a szállítást, a szervizt, a személyzetet és a beszállító cégeket is zöld elvek mentén irányítjuk. Az élelmiszerhulladék minimalizálását és kezelését pedig már a tervezési folyamatnál elkezdjük” – mondta Panka.
Ha te is szeretnéd zöldebbé tenni márkádat, vedd fel velünk a kapcsolatot, és beszélgessünk az elképzeléseinkről! Nem kizárt, hogy hamarosan a ti zero waste rendezvényetek is bekerül a HighVibes büszkén prezentált referenciái közé.

Új partnerünk, az UPSOLUT! - ahol a hulladék új életet kap
Odavagyunk az olyan szerelemprojektekért, mint amilyen az Upsolut, ami két hihetetlen nő elkötelezett munkájából, a bolygó tiszteletéből és egy kreatív közösség erejéből nőtte ki magát, hogy új életet adjon a céges molinóknak, roll-upoknak, katalógusoknak, és bárminek, ami egyébként a kukába kerülne.
-min(1).jpg)
Hogyan lesz egy rendezvény fenntartható? 10+1 válasz a leggyakoribb kérdésekre
Összegyűjtöttük a leggyakrabban felmerülő kérdéseket a fenntartható rendezvényekkel kapcsolatban. Mitől zöld egy esemény? Hol kezdődik a rendezvényzöldítés és hol ér véget? Milyen a fenntartható catering, vagy egy zöld menü? Hogyan kerül vissza a körforgásba a dekoráció? Mindenre válaszoltunk.

„A Planteen egyszerűen a jó ételek élvezetéről szól”
„A Planteen az a hely, ahol a szépség, az ízek és a fenntarthatóság nap mint nap találkoznak” – olvasható a kantin weboldalán. A vegán étkezde-kávézó-catering cég pontosan azt kínálja, ami egy corporate rendezvény megszervezésekor számunkra is elsődleges: a vendégekben hagynak nyomot, nem pedig a bolygón. Federikával, a Planteen ügyvezetőjével és Balázzsal, a cég event és catering managerével beszélgettünk.