
A jövőben is fontos lesz a márkaaktivizmus
A járvány az emberi tevékenység szinte minden formájára kihatott. Munkánk, magánéletünk és a fogyasztói szokások is mind mélyreható változásokon mentek keresztül. Valószínűleg soha nem lesz ugyanolyan az életünk, mint volt. Ugyanakkor a világ különböző pontjain tüntetések kezdődtek és kaptak lángra.
A fogyasztók többet akarnak, a márkák pedig nem lehetnek tétlenek
Természetesen az üzleti szektort sem hagyta érintetlenül az elmúlt időszak. A feszültség és a problémák kézzelfogható kiélesedése újfajta tudatosságot teremtett a fogyasztókban. Többet várnak el az általuk támogatott márkáktól, mint korábban: közös társadalmi felelősséget követelnek. Számos márkát érte felkészületlenül ez az új igény, ők kissé késedelmes változtatásokat hajtottak végre imázsukban. Mások megpróbálták követni az online aktivizmus trendjeit, ennek eredménye pedig az lett, hogy opportunistának könyvelték el őket.
Triplepundit.com
A fogyasztói trendek változásai azonban azt jelentik, hogy a márkaaktivizmus jelentősége megnőtt. És ez valószínűleg a pandémia után is így marad.
De mit jelent ez a márkád számára?
A fogyasztók és a márkaaktivizmus kezdete
Az Y és a Z generációt sokáig passzívnak és kényelmesnek ítélték meg az idősebbek, akik elbújnak okostelefonjaik és számítógépeik mögött. 2020 volt az az év, amikor ez a jellemkép teljesen megváltozott. Igen, ezek a generációk idejük nagy részét online töltik, de ez nem azt jelenti, hogy nem képesek ezen a platformon keresztül változásokat generálni.
Jó példa erre a közösségi média használata a tüntetések során. Ezek a platformok kritikus kommunikációs eszközt jelentettek a különböző mozgalmak számára. A földrajzi helymeghatározástól a hashtageken keresztüli a hírterjesztésig. A közösségi média ma már egészen mást jelent, mint egy weboldal, ahol újra kapcsolatba léphetsz a volt középiskolai osztálytársaiddal.
Katie Rodriguez / Unsplash
Ezek a generációk egyre jobban tudatában vannak azoknak a kritikus kérdéseknek, amelyekkel a világ napjainkban szembesül. Ráadásul tudják, hogy a változás saját életükben kezdődik, és ez a szemlélet az, ami utat nyitott a fogyasztói aktivizmus előtt. A pénztárcánkkal is szavazunk, a vásárlásaink tehát a változás eszközei lehetnek. Az ilyen típusú fogyasztók nem elégszenek meg az olyan üres PR-taktikákkal, mint a személyre szabott üzenetek és a szívből jövő bocsánatkérések; azt akarják, hogy az általuk kedvelt márkák kézzelfogható módon tegyenek a társadalmi változásokért.
Mit jelent ez a márkád számára?
Ezt nem fenyegetésként, hanem a fogyasztók és a márkák közötti együttműködésre való ösztönzésként kell értelmezni. A kapitalizmus térhódítása nem jelenti azt, hogy az emberek ne akarnának célokat és értelmet az életükben. A jelenlegi események ezt még világosabbá tették. Valószínűleg nem szeretnék elveszíteni a fogyasztási szokásaik nyújtotta kényelmet, de elvárják, hogy szeretett márkáik velük fejlődjenek.
Hogyan készülj fel a márkaaktivizmus korára?
Az első dolog, amit minden márkának meg kell értenie, hogy a márkaaktivizmus nem arról szól, hogy mit mond, hanem arról, hogy mit tesz. Nagyon könnyű követni bizonyos trendeket. De ha egy márka új társadalmi vagy környezettudatos gyakorlatokat kíván beépíteni a működésébe, azoknak mérhetőnek kell lenniük. Ehhez pedig időre, tervezésre és erőforrásokra van szükség.
Francois Le Nguyen / Unsplash
A márkaaktivizmus tehát nem egy PR mutatvány vagy egy marketing lehetőség; sokkal inkább arról van szó, hogy meghatározzuk, hogy hogyan járulhatunk hozzá a nagyobb jóhoz.
Vizsgáld meg a szervezeted értékeit és jelenlegi helyzetét. Alkalmas a márka arra, hogy belemerüljön az aktivizmusba? Győződj meg arról, hogy a tevékenység idővel számszerűsíthető eredményeket fog hozni! Ebben áll a különbség a szavak és a cselekedetek között.
A világnak mindenképpen alapvető változásokra van szüksége, különösen az üzleti élet és a kereskedelem terén. A fogyasztók tudatában vannak a társadalmi és környezeti kérdéseknek. Törődnek velük, és elvárják, hogy az általuk fogyasztott márkák is ezt tegyék.
A márkaaktivizmus sokkal több, mint egy vállalati kommunikációs feladat; tervezést és mérhető eredményeket igényel. A társadalmi innováció és a fogyasztói tudatosság a mozgatórugója a márkák átalakulásának, ezt tartsuk szem előtt!
Forrás: triplepundit.com

Zöld hotelek és vendégházak többnapos rendezvényekhez
Semmi sem tartja úgy össze a csapatot, mint egy többnapos céges rendezvény, konferenciákon és más üzleti eseményeken pedig egyenesen kötelező nagy gondot fordítani a szállás kiválasztására. Természetesen a résztvevők kényelmét és a fenntarthatóság szempontjait helyezve előtérbe.
.jpg)
Hogyan mérhető egy rendezvény sikere a poszt-COVID világban?
Úgy biztosan nem, ahogy eddig. Mitől lehet sikeres egy poszt-COVID esemény egy újragondolt rendezvényiparban, ahol egyszerre kérdés, hogy élő, virtuális vagy hibrid alapokra építsünk-e és az is, hogy hogyan emelhetjük új szintre az ügyfél- és közönségélményt.

Fenntarthatóság az autóiparban: hol áll most, mi hajtja, és merre tovább?
Az autóipar, nagymértékű környezeti felelőssége miatt az egyik legjobb példa arra, amikor a szabályozások, trendek és fogyasztói elvárások miatt a fenntarthatóságról szóló párbeszéd egy pillanatra sem halkulhat el. A hatóságok napirendjén is prioritás az ipar dekarbonizációja, az EU szabályozásai és az országok egyéni regulái meghatározzák az irányt. De hogyan épülnek be ezek a törekvések a márkák zöld marketingstratégiáiba és mennyire befolyásolják a fogyasztói döntéseket? Merre tart az autóipar, mi hajtja és hova kell megérkeznie a brandeknek, ha fenn akarnak maradni?