
Aki nem érdeklődik őszintén a fenntarthatóság iránt, az nem lesz az ügyfelünk
A holnap tegnapja interjú
A Rádió Café fenntarthatósági magazinjának vendége volt Gyuri, a HighVibes társalapítója, ahol az A holnap tegnapja című műsor vezetőjével, a saját bevallása szerint is “fenntarthatóság-őrült” Nyul Zsuzsival járták körbe, hogyan is néz ki a valóságban egy zero waste rendezvényszervező cég munkája.
Volt egy egyre zöldülő magánéletünk, és közben dolgoztunk egy iparágban, ami nagyon pazarló. Mi arra jutottunk, hogy változtatnunk kell, és a személyes motivációnk hajtott előre. De egy fenntartható rendezvényhez nem elég egy zero waste gondolkodású rendezvényszervező cég. Partnerek, ügyfelek, résztvevők is kellenek hozzá, a jelenleg is formálódó szakmai közösség támogató hátteréről nem is beszélve.
A rádióadásban Nyul Zsuzsi és Ruisz Gyuri végigvezet a zero waste alapfogalmain, az egész rendszert átfogó körkörösségtől kezdve, a fenntarthatóság és a rendezvényszervezés bevett gyakorlatainak pilléreire felépített, saját 7 lépéses folyamatunkon át az egészen specifikus, cégre szabott megoldásokig. Mindeközben az edukációról, az ügyféltípusokról, a vendégélményről és a fagyis műanyagdobozokba csomagolt karácsonyi ételmaradékokról is szó esik.
Természetesen nincs mindenre tökéletes válaszunk, ahogy maga a zero waste szemlélet is mindig tökéletlen. Új, de nagyon trendi és gyorsan fejlődő piacon dolgozunk, amit nem csak kiismerni, de alakítani is igyekszünk. Ebben pedig egyre több partnerre találunk, a Z generáció munkavállalóitól kezdve a fenntarthatósági magazinok műsorvezetőiig - mint amilyen Zsuzsi - és a mindenre nyitott ügyfelekig, akik nem félnek felelősséget vállalni.
A teljes beszélgetést itt tudod visszahallgatni:

UNICEO Leaders meeting: „Mindenki elvárja, hogy egy rendezvénynek hatása legyen”
A CSR és fenntarthatóság témája köré épülő kerekasztal-beszélgetésen lett kulcsszó az „impact”, de szerintünk a teljes eseményt összefoglalja. Hatással vagyunk egymásra, miközben ránk is hatással van a külvilág. Megálltunk egy pillanatra, hogy előretekintsünk, és együtt találjunk választ arra, hogyan tovább.

Edukáció fesztiválhangulatban, szervezői felelősség és a zöld rendezvények jövője
Amikor összeül a Sziget Fesztivál fenntarthatósági menedzsere, az ország első zero waste rendezvénycégének, a HighVibes-nak a társtulajdonosa és a WWF Magyarország adományszervezési, marketing és kommunikációs vezetője, akkor sok kérdésre kapunk választ. És még több merül fel. Összegyűjtöttük a legfontosabbakat, ami az ügyfeleinkben, az olvasóinkban és sokszor bennünk is megfogalmazódik, és amire közösen adtunk választ a WWF Lételem podcastjében. A többire pedig majd a jövő tapasztalatai válaszolnak.

Zöld hotelek és vendégházak többnapos rendezvényekhez
Semmi sem tartja úgy össze a csapatot, mint egy többnapos céges rendezvény, konferenciákon és más üzleti eseményeken pedig egyenesen kötelező nagy gondot fordítani a szállás kiválasztására. Természetesen a résztvevők kényelmét és a fenntarthatóság szempontjait helyezve előtérbe.