Blog

Csak zölden épülhet újra a gazdaság a pandémia után
A járványhelyzet olyan gazdasági kihívásokat és soha nem látott lehetőségeket hozott a felszínre, amiket nem hagyhatunk figyelmen kívül, akkor sem, amikor már nem kell a karantén és a távolságtartás miatt aggódnunk. Az életvitelünket nem tudjuk tovább fenntartani, a jövő gazdasága csak a fenntarthatóság alapkövein állhat stabilan.

Egy fenntartható piac vezetői - 2020
A GlobeScan egy olyan felmérés, ami 1997 óta évről évre összeveti a szakértők véleményét, arról, hogy hogyan teljesítenek a piacvezető vállalatok és szervezetek a fenntartható fejlődés terén. Idén május és július között végezték el a kutatást, az elmúlt évtizedek legnagyobb közegészségügyi krízishelyzetének kellős közepén. A már megszokott gazdasági-társadalmi kérdések mellett a COVID-19-el kapcsolatban is feltett néhányat a felmérést végző ERM szervezet. Hogyan befolyásolta a fenntarthatósági terveket és a vezetői lépéseket ez a váratlan bizonytalanság?

Miért számít üzleti kockázatnak a vadállatok pusztulása?
A hőmérséklet emelkedése és a kiszámíthatatlan esőzések a „futótűz évszakát” vég nélküli szezonná, a „100 éves áradásokat” pedig éves eseményekké változtatták. Eközben a globális vadkereskedelem és a természetes élőhelyekbe való betolakodás egyre több állat-kórokozónak teszi ki az embereket. Így terjedt el az Ebola, a SARS és a COVID-19. Gyengélkedő bolygónk tüneteinek listája hosszú, és most csak még hosszabb lett: A WWF által nemrégiben közzétett, 2020-as Living Planetjelentés szerint a szervezet által megfigyelt vadon élő állatok populációja 1970 óta 68 százalékkal csökkent. De miért jelent mindez üzleti kockázatot a vállalatok számára?

Úton a fenntarthatóság felé – Harley Davidson, Bank of the West, VF Corporation
Az, hogy egy termék vagy szolgáltatás környezetbarát, ma már nem egyedi előny (USP, unique selling point). A kis cégektől kezdve az ismert óriásvállalatokig egyre több piaci szereplő tekint átfogó értékként a fenntarthatóságra, eszerint alakítják át működésüket, választják ki befektetéseiket és fejlesztik termékeiket. Cikksorozatunkban elsősorban nagyvállalatokkal foglalkozunk: a közismertséggel ugyanis az útmutatás felelőssége jár, ezért kiemelten fontos, hogy a piacvezető szereplők is a fenntarthatóság felé haladjanak, a kisebb vállalati, szervezeti és egyéni kezdeményezések zászlóvivőjeként.

Fenntartható márkaként a COVID idején – nehezebb, de fontosabb is, mint valaha
A járványhelyzet arra kényszerítette a kormányokat és a vállalatokat, hogy soha nem látott gyorsasággal alkalmazkodjanak újabb és újabb helyzetekhez. Az elemzők szerint a jelenlegi reakciók arról is képet festenek, hogyan kezelheti a társadalom a súlyosbodó éghajlatváltozásból eredő esetleges vészhelyzeteket. Ez pedig azt jelenti, hogy ahogy a járvánnyal, úgy a környezeti problémákkal kapcsolatban is a márkáktól várjuk majd a megoldást.

Együtt a kevesebb hulladékért – az EWWR projekt
A több mint 10 éve megalakult LIFE+ program keretében működő European Week for Waste Reduction kezdeményezés, számos országban fut - 2012 óta Magyarországon is bevett, hogy november végén egy hetet a hulladékmentesség jegyében tölt el a fenntarthatósággal foglalkozó közösség.

Úton a fenntarthatóság felé – Adidas, Burger King, Amazon, Bacardi
Ma már minden márka üzleti tervében megjelennek a kitűzött környezetvédelmi célok, azonban az ígéretek még nem segítenek a bolygón. A nagyobb vállalatoknak talán még nehezebb áttérni a környezetbarát működésre, hiszen ehhez a termékfejlesztés mellett a teljes ellátási lánc átalakítása szükséges. Ők már megtették az első lépéseket.