
Milyen egy meghitt céges rendezvény?
Nem kell kötelezően elhangzania, hogy a „mi cégünk olyan, mint egy család”, és lehet, hogy a szívhez szóló személyes üzenetek és az elmorzsolt könnycseppek sincsenek jó helyen egy céges eseményen, mégis lehet meghitt és értékes rendezvényetek.
Mindegy, hogy online vagy élő, karácsonyi, évindító vagy más üzleti eseményről van szó: ahhoz, hogy a dolgozóid ne kötelező plusz tevékenységként éljék meg, ami elviszi a napjuk felét, élvezetessé kell tenned. A bevonódás alapja az érzelem – a cég iránt, a célok és tevékenységek iránt és az egymás iránt érzett elkötelezettség. Így szervezz meghitt rendezvényt céges kereteken belül!
Legyen perszonalizált!
Éreztesd a dolgozókkal, hogy nem csak ráhúzol egy, a szakmában jól ismert rendezvénytípust a cégetekre és a meghívó sarkába odailleszted a logót! Kapcsolódjon az esemény, minden elemével a vállalat tevékenységére, kultúrájára, szellemiségére és hagyományaira! Ha az alapító svéd volt, legyen húsgolyó a menü, ha ír, hívjatok meg sztepptáncosokat! De persze ennél kreatívabb megoldásokkal is előrukkolhattok! A lényeg, hogy tényleg tiétek legyen a rendezvény, szőröstül-bőröstül.
Ajándék és catering
Szintén kulcsszó a személyesség és az egyediség. Ajándékozzatok valami hasznosat, amiből látszik, hogy érted a dolgozóidat, ismered őket és odafigyelsz rájuk, és szolgáljatok fel olyan cateringet, ami tartalmaz néhány szokatlan elemet! Nem az egzotikumra kell törekedni, hanem az out-of the-box ötletekre: mutassátok meg például, hogy hányféleképpen lehet felhasználni a spárgát, ha éppen szezonja van! Jó alkalom ez arra, hogy felhívjátok a figyelmet a fenntarthatóságra.
Ha online rendezvényről van szó, sokszor dolgozunk a FourBites falatkáival, amik különlegesek és környezetbarát csomagolásban érkeznek a dolgozók otthonába.
Figyelj az ételpreferenciákra és allergiákra, és ne felejtsd el, hogy egy céges eseményhez akkor is hozzátartoznak ezek az elemek, ha online rendezitek meg azokat!
Elismerés
Van olyan ügyfelünk, akik hollywood-i díjkiosztót szerveznek minden évben, ahol a legsikeresebb munkatársaikat jutalmazzák. Egy online rendezvényen valóságos Hősök Csarnokát rendeztünk be az év dolgozóival, de van, ahol a vezető sorolja fel a kiemelkedő munkatársakat. Megint máshol, privát üzenetben méltatják őket és ajándékcsomagot kapnak. Mindegy a forma, a lényeg, hogy érezzék a dolgozók, hogy értékelitek a kemény munkát, és lássák annak eredményeit is egy éves értékelő keretében – semmi sem motiválóbb ennél!
Izgalom
Most jön a rendezvény izgalmas része, ami felpörgeti a hangulatot! Egy egyéni vagy csapatos kvízben, társasban vagy akár fizikai aktivitással kapcsolatos versenyben mindenki szívesen részt vesz, már csak a játék öröméért is. Hát még ha nyereményt is kilátásba helyezünk!
Közös élmény
A közös élmények teszik igazán erőssé a csapatot, hiszen ezek egyszeriek és megismételhetetlenek, amit csak azok élnek át ugyanúgy, aki jelen vannak. Lehet ez egy kirándulás, kézműveskedés, közös főzés, CSR programok – határ a csillagos ég.
Sztárvendégek
Az online rendezvények egyik előnye, hogy megszűnnek a térbeli korlátok, így (akár külföldi) sztárvendégeket is meghívhatunk.Mi dolgoztunk már együtt Mautner Zsófival aki egy nagyon szórakoztató online főzésen vezette végig ügyfelünk dolgozóit, Gundel-Takács Gáborral, aki elérte, hogy a résztvevők, úgy érezzék, egy valódi kvízműsorban szerepelnek, Winkler Róberttel, aki a sörkóstolás fortélyaiba vezette be az otthonukban kötelességtudóan söröző vendégeket és sok más profi előadóval. Szakértők, humoristák, színészek, baristák – mind felejthetetlen élményt nyújtanak. Fontos, hogy olyan vendégeket hívjatok meg, akiknek előadásuk illik a munkahelyi légkörhöz!
Winkler Róberttel izgalmas, érdekes és szórakoztató sörkostólót rendeztünk stúdiónkban.
Beszélgetés
A díjak, a játék és a műsor utáni oldott hangulatban itt az ideje egymásra koncentrálni: van, hogy nehezen indul be az értékteremtő beszélgetés, főleg ha online tartjátok a rendezvényt, de néhány módszerrel segíthettek ezen (és nem csak a pezsgőre gondolunk). Nyissatok Zoom-on külön szobákat, ahova kettesével-hármasával lehet belépni! Kisebb csoportokban moderálhatjátok is a beszélgetést, de egy rövid, néhány fős társas is jó beszélgetésindító. Rengeteg olyan játék áll rendelkezésetekre, ami egymás megismerését célozza, online és offline is! Élő rendezvény esetén segít, ha berendeztek egy csendes sarkot, ahol meghitten beszélgethetnek és játszhatnak az emberek.
Mindenre gondoltunk
Ha a fenti elemeket végiggondoljátok, és további apróságokkal egészítitek ki, nem marad majd hiányérzet a résztvevőkben. Hozzáad a rendezvényhez, ha fordítotok energiát és erőforrást arra, hogy fenntarthatóan rendezzétek meg!
Technika
Plusz egy elem, amire senki nem gondol, amikor minden működik, de mindenki hiányolja, amikor nem. Készüljetek fel minden lehetséges technikai malőrre, mert az ördög nem alszik! Legyen B és C terv és egy mindenre elszánt technikus csapat a kezetek ügyében! Ha online eseményről van szó, üzemeltessetek forródrótot, nehogy valaki lemaradjon, mert rosszalkodik az internet a gépén. A jelszó: senkit nem hagyunk hátra!
Ha szeretnél a jelenlegi, bizonytalan helyzetben is olyan évértékelő rendezvényt szervezni, ami megmutatja dolgozóidnak, hogy valóban odafigyelsz rájuk, miközben büdzsén belül maradsz és véded a bolygót is, töltsd le útmutatónkat!

Aki nem érdeklődik őszintén a fenntarthatóság iránt, az nem lesz az ügyfelünk
A Rádió Café fenntarthatósági magazinjának vendége volt Gyuri, a HighVibes társalapítója, ahol az A holnap tegnapja című műsor vezetőjével, a saját bevallása szerint is “fenntarthatóság-őrült” Nyul Zsuzsival járták körbe, hogyan is néz ki a valóságban egy zero waste rendezvényszervező cég munkája.

UNICEO Leaders meeting: „Mindenki elvárja, hogy egy rendezvénynek hatása legyen”
A CSR és fenntarthatóság témája köré épülő kerekasztal-beszélgetésen lett kulcsszó az „impact”, de szerintünk a teljes eseményt összefoglalja. Hatással vagyunk egymásra, miközben ránk is hatással van a külvilág. Megálltunk egy pillanatra, hogy előretekintsünk, és együtt találjunk választ arra, hogyan tovább.

Edukáció fesztiválhangulatban, szervezői felelősség és a zöld rendezvények jövője
Amikor összeül a Sziget Fesztivál fenntarthatósági menedzsere, az ország első zero waste rendezvénycégének, a HighVibes-nak a társtulajdonosa és a WWF Magyarország adományszervezési, marketing és kommunikációs vezetője, akkor sok kérdésre kapunk választ. És még több merül fel. Összegyűjtöttük a legfontosabbakat, ami az ügyfeleinkben, az olvasóinkban és sokszor bennünk is megfogalmazódik, és amire közösen adtunk választ a WWF Lételem podcastjében. A többire pedig majd a jövő tapasztalatai válaszolnak.