
Power on: ezért szeretjük az online rendezvényeket
Tudtuk, hogy eljön a pillanat, amikor minden cégnek meg kell tanulnia használni az online eszközöket. Azt persze nem tudtuk, hogy erre mindössze pár napjuk lesz, de nem volt más választásuk, így vették az akadályokat. Az online tér nem szűkebb, mint az offline, sőt: tele van lehetőségekkel, és bár nem gondoljuk, hogy véglegesen kiválthatja a digitális kapcsolattartás a személyeset, ameddig ez kell ahhoz, hogy biztonságban legyünk, addig kihasználjuk a benne rejlő potenciált.
Az online meetingeket már megszoktuk, sőt felfedeztük a vicces háttereket, a hasznos funkciókat, és az írott szöveg hatalmát is – nevezetesen, hogy nem fejeltjük el a tartalmukat. Ami régen egy órás beszélgetés volt, az ma egy e-mail. A technológia, ami korábban nehézségként állt előttünk, mára a kisujjunkban van. Egy valami azonban nem változott: felelősséggel tartozunk munkatársainkért, akár fizikailag is jelen vannak a munkahelyünkön, akár a gép előtt ülnek. Ez a felelősség pedig nagyobb részt érinti a csapatok összetartását és az általános hangulatot, mint valaha.
A biztonság az első
De ez nem jelenti azt, hogy a keretein belül nem valósulhat meg minden más érték, ami fontos. Egy online rendezvénynél nincs biztonságosabb, a távolságtartást még csak be sem kell tartatni, sőt, akár meg is feledkezhetünk róla. Végre! Úgy érezzük, hogy közelebb vagyunk egymáshoz online, ha nem kell folyton arra gondolnunk, hogy megvan-e a másfél méter, rajtunk van-e a maszk, és mikor mostunk utoljára kezet. Hanem odafigyelhetünk a másikra – vagy épp a programra, ami élőben zajlik a képernyőn.
Bármi lehetséges
De tényleg. Az utazás idejének megspórolásával egy sokszínűbb programot állíthatunk össze, vagy akár párhuzamosan is nyújthatunk több lehetőséget a szórakozásra. Ami megvalósítható offline, az online is, csak egy kis kreativitás és technika kell hozzá! Sőt, a fizikai távolságok nem számítanak a digitális térben, így akár az egész csapat ellátogathat egy budapesti múzeumba, ezúttal a vidékiek sem maradnak le a koncertekről, és az intorvertáltabb munkatársaink is szavaznak a programról!
Az idei év kulcsszava a rugalmasság: érthető, ha a cégvezetőknek és HR-eseknek még eszükbe sem jutott megszervezni a karácsonyi bulit vagy a céges Mikulás-ünnepséget. Mivel nem kell előre helyszínt foglalni, akár last minute is összeállhat egy online rendezvény.
A lehető legzöldebb
Oké, az elmaradt rendezvényeknél talán nem, de a hagyományosaknál biztosan könnyebb fenntartható eseményt tartani online. Nem kell sem szelektív szemetes, sem a dekorálás során keletkezett hulladék miatt aggódni. Elég egy zöld szerver, egy fenntartható ajándékcsomag és néhány biciklis futár, és máris lábnyom nélkül érezhetitek jól magatokat. Így valódi élményekkel, biztonságosan és a környezet károsítása nélkül erősíthetjük meg munkavállalóinkat abban, hogy számíthatnak ránk, ezekben a nehéz időkben is. Az új helyzeteket kihasználva olyan megoldásokat keresünk, amikkel nem kell lejjebb adnunk. Az online rendezvényekben megtaláltuk.
Ha te is úgy érzed, hogy idén is megérdemli a csapatod, hogy együtt zárjátok le az évet, nézd meg céges karácsonyi hibrid rendezvényeinkrészleteit!

Aki nem érdeklődik őszintén a fenntarthatóság iránt, az nem lesz az ügyfelünk
A Rádió Café fenntarthatósági magazinjának vendége volt Gyuri, a HighVibes társalapítója, ahol az A holnap tegnapja című műsor vezetőjével, a saját bevallása szerint is “fenntarthatóság-őrült” Nyul Zsuzsival járták körbe, hogyan is néz ki a valóságban egy zero waste rendezvényszervező cég munkája.

UNICEO Leaders meeting: „Mindenki elvárja, hogy egy rendezvénynek hatása legyen”
A CSR és fenntarthatóság témája köré épülő kerekasztal-beszélgetésen lett kulcsszó az „impact”, de szerintünk a teljes eseményt összefoglalja. Hatással vagyunk egymásra, miközben ránk is hatással van a külvilág. Megálltunk egy pillanatra, hogy előretekintsünk, és együtt találjunk választ arra, hogyan tovább.

Edukáció fesztiválhangulatban, szervezői felelősség és a zöld rendezvények jövője
Amikor összeül a Sziget Fesztivál fenntarthatósági menedzsere, az ország első zero waste rendezvénycégének, a HighVibes-nak a társtulajdonosa és a WWF Magyarország adományszervezési, marketing és kommunikációs vezetője, akkor sok kérdésre kapunk választ. És még több merül fel. Összegyűjtöttük a legfontosabbakat, ami az ügyfeleinkben, az olvasóinkban és sokszor bennünk is megfogalmazódik, és amire közösen adtunk választ a WWF Lételem podcastjében. A többire pedig majd a jövő tapasztalatai válaszolnak.