
UNICEO Leaders meeting: „Mindenki elvárja, hogy egy rendezvénynek hatása legyen”
A CSR és fenntarthatóság témája köré épülő kerekasztal-beszélgetésen lett kulcsszó az „impact”, de szerintünk a teljes eseményt összefoglalja. Hatással vagyunk egymásra, miközben ránk is hatással van a külvilág. Megálltunk egy pillanatra, hogy előretekintsünk, és együtt találjunk választ arra, hogyan tovább.
A beszélgetést Kovács Orsolya, a Gránit Pólus kommunikációs és marketingigazgatója moderálta, a kerekasztalt pedig Almási Anna, az ING Bank kommunikációs vezetője, Apaczeller Krisztina, az IntercityHotel Budapest értékesítési és marketing igazgatója, Tamásné Bese Nóra, a Bethesda Kórház társadalmi kapcsolatokért és kommunikációért felelős igazgatója és Ruisz Gyuri, a HighVibes társalapítója ülte körbe.
A rendezvényen bemutattuk útmutatónkat, ami a sallangmentes, társadalmilag, gazdaságilag és környezetileg is fenntartható évértékelő események megszervezéséhez nyújt átfogó segítséget. Töltsd le te is!
Céges rendezvényekre szükség van
Ebben nem csak a beszélgetés résztvevői értettek egyet, de az UNICEO 2022-es tanulmánya is kimutatta. Belső rendezvények nélkül nehezebben áll össze a stratégiai célokért dolgozó csapat, külsős rendezvények nélkül pedig nehezebb arcot adni egy márkának. És ez így van járvány és válság idején is.
„Óriási az igény külső és belső eseményekre egyaránt, miközben a büdzsé oldalán folyamatos újratervezés zajlik.” – mondta Almási Anna.
A tanulmányból és a résztvevők tapasztalataiból is az derül ki, hogy a cégek megtartják a szokásos rendezvényeket, maximum a létszám lesz kisebb.
„A belsős rendezvények esetén a jelenlegi gazdasági helyzetben egyértelmű, hogy csökkenteni kell azok tartalmát, ez pedig egy belső kommunikációs kihívás is egyben, hiszen fontos, hogy mindenki értse, miért nem olyan volumenű rendezvényeink vannak, mint a pandémia előtt. Nem tudjuk mindenben azt hozni, amit korábban, de legalább együtt lehetünk, és ez a fontos” – tette hozzá Anna. Ebben Gyuri is egyetértett: útmutatónk alapelve a sallangmentesség, mégpedig azért, mert a találkozásokon kívül, szinte semmi másra nincs igazán szüksége az embereknek. Találkozásra viszont nagyon.
Fontosabb a jó cél
„Az emberek továbbra is nagyon szeretnének jók lenni” – mondta Bese Nóra, aki a Bethesda Gyermekkórházat képviselte a rendezvényen. Talán most még fontosabb is a CSR, mint korábban: az UNICEO felmérése szerint a cégeknek majdnem a fele tervez jótékony tevékenységet az évvégi eseményével összekötve.
„A világ összeomlik körülöttünk, de ez azt jelenti, hogy minden vállalat megmutathatja, hogy több mint egy cég. Hogy van hatása, nagyobb, mint eddig gondoltuk” – tette hozzá Gyuri.
A büdzsé kereteiről persze nem feledkezhetünk meg, de az az igazság, hogy egy jó CSR nem (csak) az anyagi támogatásról szól. Nóra szerint idén olyan megoldások születnek majd, melyek egy már kifizetett pénzösszeg jótékony felhasználását célozzák.
Ez jelentheti azt, hogy a kórház orvosai által összeállított recepteskönyvet adjuk a partnereinknek ajándékba, vagy hogy egy csapatépítő workshop keretében koraszülöttek számára horgolunk polipokat.
A CSR nem egy egyszeri pénzösszeg elutalása, hanem valódi értékteremtés. „Sokáig csak egy buzzword volt, de most elkezd megtelni tartalommal” – mondta Gyuri.
A fenntarthatóság must-have
Nem lehet már nem foglalkozni a fenntarthatósággal, és nem lehet arra hivatkozni, hogy „így szokás.” Apaczeller Krisztina, mint egy fenntartható rendezvényhelyszín képviselője, a tudatos döntéseken keresztül találkozik a cégekkel, így jól látja, hogy ez mennyire igaz:
„Lassan minden vállalat foglalkozik a fenntarthatósággal. Mi a megvalósításban segítünk, miközben figyelünk arra, hogy ne vegyük el a komfortot a vendégektől, akik a bőséghez vannak hozzászokva. Úttörő feladat, de ez a jövő.”
Azok a fenntartható megoldások fognak érvényesülni, melyek nem jelentenek nagy többletköltséget- és munkát. „Ha olyan helyszínt választanak a cégek, ami eleve fenntartható, az hatalmas segítség. Az 5R piramis első eleme pedig a reduce, ezt ne felejtsük el. Amire nincs szükség, azt el kell hagyni” – tette hozzá Gyuri.
Köszönjük a beszélgetést minden résztvevőnek, és a moderációt Orsinak! Reméljük, hamarosan újra összeülünk, hogy egymást tapasztalataival kiegészülve olyan utakat találhassunk, amik nem csak jók, hanem járhatók is.

Aki nem érdeklődik őszintén a fenntarthatóság iránt, az nem lesz az ügyfelünk
A Rádió Café fenntarthatósági magazinjának vendége volt Gyuri, a HighVibes társalapítója, ahol az A holnap tegnapja című műsor vezetőjével, a saját bevallása szerint is “fenntarthatóság-őrült” Nyul Zsuzsival járták körbe, hogyan is néz ki a valóságban egy zero waste rendezvényszervező cég munkája.

Edukáció fesztiválhangulatban, szervezői felelősség és a zöld rendezvények jövője
Amikor összeül a Sziget Fesztivál fenntarthatósági menedzsere, az ország első zero waste rendezvénycégének, a HighVibes-nak a társtulajdonosa és a WWF Magyarország adományszervezési, marketing és kommunikációs vezetője, akkor sok kérdésre kapunk választ. És még több merül fel. Összegyűjtöttük a legfontosabbakat, ami az ügyfeleinkben, az olvasóinkban és sokszor bennünk is megfogalmazódik, és amire közösen adtunk választ a WWF Lételem podcastjében. A többire pedig majd a jövő tapasztalatai válaszolnak.

Zöld hotelek és vendégházak többnapos rendezvényekhez
Semmi sem tartja úgy össze a csapatot, mint egy többnapos céges rendezvény, konferenciákon és más üzleti eseményeken pedig egyenesen kötelező nagy gondot fordítani a szállás kiválasztására. Természetesen a résztvevők kényelmét és a fenntarthatóság szempontjait helyezve előtérbe.