
Vállalhatóak lettünk! – Együtt az üzleti kultúráért
A Bridge Budapest indította el a Vállalható Üzleti Kultúráért kezdeményezést, melynek célja, hogy olyan cégeket kössön össze, akik odafigyelnek környezetükre, igyekeznek értéket teremteni, és másokat is erre inspirálnak. Mi is kitöltöttük a tesztet és helyet kaptunk a vállalható üzleti szereplők között!
Az említett teszt gyakorlatilag egy önellenőrzés: lehetőség, hogy végiggondoljuk működésünket, hogy mennyire vagyunk felelősek, átláthatóak és tudatosak. Sikerült olyan eredményt elérnünk, amire büszkék lehetünk, így is mi is megkaptuk a Vállalható Üzleti Szereplő címet.
A kezdeményezés manifesztója – hasonlóan saját alapelveinkhez – nem a tökéletességről szól, hanem a törekvésről, hogy a lehető legjobb formánkat érjük el. Közös víziónk szerint egy felelős vállalat értékalapon működik: a szakmaiság, az elhivatottság, a nyitottság és a felelősségvállalás értékek alappillérként támasztják alá tevékenységünket. Úgy gondoljuk, nem is lehetne másképp: zero waste rendezvényszervezőként az etikus magatartás és az edukáció ugyanúgy feladatunk, mint egy helyszín dekorálása. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy rugalmasak és őszinték legyünk, emberi és üzleti szinten egyaránt.
A környezetvédelem hosszú távú befektetés. Szeretnénk látni, ahogy megtérülnek erőfeszítéseink, persze mások munkájával összekapcsolódva. Ahogy a manifesztóban is megjelenik, mi is szeretjük az újdonságot, sőt, folyamatosan keressük az új megoldásokat, és egy kicsit mi magunk is azok vagyunk. Arról, hogy menyit kellett – és kell továbbra is – tanulnunk, pedig már sokat meséltünk. A vízió teljes szövegét itt éritek el.

Értékváltás Magyarországon – a tudatos vásárlók korszaka
A társadalmi értékek, normák és konvenciók változásával átalakul a fogyasztói kultúra is. Épp ahogy a piaci, technológiai változásokat, úgy az értékek változását is le kell követniük a vállalatoknak, ha meg akarnak felelni a vásárlók szükségeinek. A környezetvédelemmel kapcsolatos elvárások már az 1970-es években megjelentek, 10 év alatt pedig olyan erőssé váltak, hogy a transznacionális vállalatok már nem tudtak kitérni: ebben az időszakban jelent meg a greenwashing, azonban nem sokkal később követte a valódi zöldülési hullám is. A két stratégia közötti különbség pedig nem könnyen érhető tetten. Napjaink tudatos vásárlói azonban mindent megtesznek, hogy az értékeiknek megfelelő márkát megtalálják.
.jpg)
Nyári kihívás kezdőknek és haladóknak – Műanyagmentes július
A kezelhetetlen mennyiségű műanyaghulladék korunk egyik legégetőbb problémája. Az egyszerhasználatos műanyagok utóéletéről mindenki hallott már, ezek legnagyobb része az óceánokban, élővizeinkben köt ki, majd tovább aprózódva jó eséllyel elfogyasztjuk őket egy ízletes tengeri fogás keretein belül - miután a tengeri élőlények lenyelték.
.jpg)
Hogyan lehetsz Zero Waste? – alapelveink a fenntarthatóságról
Környezetbarát, hulladékmentes, zöld, zero waste. Mindegyik kifejezés ugyanarról szól: a megújulásról. Ez pedig nem azt jelenti, hogy előre meghatározott szabályok keretei közé kell bepréselnünk életünket, könyörtelenül megszabadulva attól, ami kilóg. A Zero Waste mozgalom elvei irányt mutatnak, amelyek mentén mindenki gondolkodhat azon, hogy ő mit tehet. Azért, hogy a lehető legkevesebb hulladékot termelje, hogy a lehető legtermészetesebb anyagokkal takarítson, hogy a lehető legkevesebb károsanyagot bocsássa ki. És a lehető legkevesebb az esetek kis százalékában nulla.