
Vállalhatóak lettünk! – Együtt az üzleti kultúráért
A Bridge Budapest indította el a Vállalható Üzleti Kultúráért kezdeményezést, melynek célja, hogy olyan cégeket kössön össze, akik odafigyelnek környezetükre, igyekeznek értéket teremteni, és másokat is erre inspirálnak. Mi is kitöltöttük a tesztet és helyet kaptunk a vállalható üzleti szereplők között!
Az említett teszt gyakorlatilag egy önellenőrzés: lehetőség, hogy végiggondoljuk működésünket, hogy mennyire vagyunk felelősek, átláthatóak és tudatosak. Sikerült olyan eredményt elérnünk, amire büszkék lehetünk, így is mi is megkaptuk a Vállalható Üzleti Szereplő címet.
A kezdeményezés manifesztója – hasonlóan saját alapelveinkhez – nem a tökéletességről szól, hanem a törekvésről, hogy a lehető legjobb formánkat érjük el. Közös víziónk szerint egy felelős vállalat értékalapon működik: a szakmaiság, az elhivatottság, a nyitottság és a felelősségvállalás értékek alappillérként támasztják alá tevékenységünket. Úgy gondoljuk, nem is lehetne másképp: zero waste rendezvényszervezőként az etikus magatartás és az edukáció ugyanúgy feladatunk, mint egy helyszín dekorálása. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy rugalmasak és őszinték legyünk, emberi és üzleti szinten egyaránt.
A környezetvédelem hosszú távú befektetés. Szeretnénk látni, ahogy megtérülnek erőfeszítéseink, persze mások munkájával összekapcsolódva. Ahogy a manifesztóban is megjelenik, mi is szeretjük az újdonságot, sőt, folyamatosan keressük az új megoldásokat, és egy kicsit mi magunk is azok vagyunk. Arról, hogy menyit kellett – és kell továbbra is – tanulnunk, pedig már sokat meséltünk. A vízió teljes szövegét itt éritek el.

Aki nem érdeklődik őszintén a fenntarthatóság iránt, az nem lesz az ügyfelünk
A Rádió Café fenntarthatósági magazinjának vendége volt Gyuri, a HighVibes társalapítója, ahol az A holnap tegnapja című műsor vezetőjével, a saját bevallása szerint is “fenntarthatóság-őrült” Nyul Zsuzsival járták körbe, hogyan is néz ki a valóságban egy zero waste rendezvényszervező cég munkája.

UNICEO Leaders meeting: „Mindenki elvárja, hogy egy rendezvénynek hatása legyen”
A CSR és fenntarthatóság témája köré épülő kerekasztal-beszélgetésen lett kulcsszó az „impact”, de szerintünk a teljes eseményt összefoglalja. Hatással vagyunk egymásra, miközben ránk is hatással van a külvilág. Megálltunk egy pillanatra, hogy előretekintsünk, és együtt találjunk választ arra, hogyan tovább.

Edukáció fesztiválhangulatban, szervezői felelősség és a zöld rendezvények jövője
Amikor összeül a Sziget Fesztivál fenntarthatósági menedzsere, az ország első zero waste rendezvénycégének, a HighVibes-nak a társtulajdonosa és a WWF Magyarország adományszervezési, marketing és kommunikációs vezetője, akkor sok kérdésre kapunk választ. És még több merül fel. Összegyűjtöttük a legfontosabbakat, ami az ügyfeleinkben, az olvasóinkban és sokszor bennünk is megfogalmazódik, és amire közösen adtunk választ a WWF Lételem podcastjében. A többire pedig majd a jövő tapasztalatai válaszolnak.