
WWF x HighVibes: Közös küldetés a zöld jövőért
Fenntarthatóság, természetvédelem, szakértelem, zöld szervezet. Ha megkérdezed az utca emberét, melyik alapítvány jut eszébe ezekről a szavakról, szinte biztos, hogy a WWF benne lesz az első háromban. A civil szervezet hatvan, a magyar iroda harminc éve dolgozik egy olyan jövő megteremtésén, amelyben harmóniában él ember és természet. És most nem csak céljainkban, de a munkafolyamatban is csatlakozunk hozzájuk.
Nagy reményekkel és hatalmas célokkal vágunk bele az idei évbe: az ország legelismertebb civil szervezetével dolgozhatunk együtt, és úgy hisszük, ezzel végtelen számú ajtó nyílik meg fenntartható törekvéseink előtt. A WWF szakértőit ugyanaz az elkötelezettség és odaadás hajtja, ami minket is, és minden együttes erőnkkel azon vagyunk, hogy közös küldetésünk mindenki küldetésévé válhasson.
A WWF-ről
Valószínűleg senkinek nem kell bemutatni a pandás logót és a mögötte álló szervezetet, de szeretnénk, ha kicsit közelebbről is megismernétek a WWF munkáját, és azt, hogy miben tudjuk erősíteni egymást. A nemzetközi WWF 1961-ben a veszélyeztetett fajok védelmének érdekében alakult, azonban ma már nagyon széles körű a tevékenységük, és ez a magyar szervezetre is igaz. A magyar alapítvány négy kiemelten fontos területtel foglalkozik, ezek az éghajlatváltozás és energia, az erdők védelme, a folyók és vizesélőhelyek megőrzése és a hazai nagyragadozók védelme. Munkájukba, projektjeikbe más civil szervezeteket, intézményeket, hatóságokat, nemzeti parkokat és az üzleti élet szereplőit is bevonják, így valóban teljes körű munkát végeznek egy-egy területen, sőt a terepmunka és a természetvédelmi érdekérvényesítés mellett számukra is nagyon fontos az edukáció. Holisztikus szemléletmódjukat semmi sem mutatja jobban, mint élőhely-rekonstrukciós projektjeik, amelyekről remélhetőleg hamarosan még többet hallhattok és olvashattok majd tőlünk is.
Együtt hangosabbak vagyunk
Amikor a WWF Magyarország megkeresett minket az együttműködés gondolatával, máris rengeteg ötlet száguldozott a fejükben arról, hogyan tudjuk a legjobban a természet javára fordítani a két szervezet munkáját. A fenntarthatóság mellett közös értékünk az edukálás is. Szuper lehetőség tehát, hogy a világ legnagyobb civil természetvédelmi szervezete hazai irodájának hálózatán keresztül új embereket érhetünk el, sőt, abban bízunk, hogy közös edukációs anyagainkkal olyan célcsoportokhoz is eljutunk, akikhez eddig egyik szervezet sem tudott. Mi többek között az üzleti értékteremtés, a rendezvényipar és a fenntartható logisztika, catering, dekoráció témakörében vagyunk otthon, ők pedig a természet- és klímavédelem, a zöld kommunikáció, a PR és még sok-sok más területen. Azon dolgozunk, hogy összeadjuk a tudásunkat és megosszuk veletek, hogy magabiztosan vághassatok bele a zöldülésbe, és arra is készülünk, hogy ügyfeleinknek új lehetőséget biztosítsunk a szén-dioxid-kibocsátásuk megváltására! Hamarosan jövünk a részletekkel!

Aki nem érdeklődik őszintén a fenntarthatóság iránt, az nem lesz az ügyfelünk
A Rádió Café fenntarthatósági magazinjának vendége volt Gyuri, a HighVibes társalapítója, ahol az A holnap tegnapja című műsor vezetőjével, a saját bevallása szerint is “fenntarthatóság-őrült” Nyul Zsuzsival járták körbe, hogyan is néz ki a valóságban egy zero waste rendezvényszervező cég munkája.

UNICEO Leaders meeting: „Mindenki elvárja, hogy egy rendezvénynek hatása legyen”
A CSR és fenntarthatóság témája köré épülő kerekasztal-beszélgetésen lett kulcsszó az „impact”, de szerintünk a teljes eseményt összefoglalja. Hatással vagyunk egymásra, miközben ránk is hatással van a külvilág. Megálltunk egy pillanatra, hogy előretekintsünk, és együtt találjunk választ arra, hogyan tovább.

Edukáció fesztiválhangulatban, szervezői felelősség és a zöld rendezvények jövője
Amikor összeül a Sziget Fesztivál fenntarthatósági menedzsere, az ország első zero waste rendezvénycégének, a HighVibes-nak a társtulajdonosa és a WWF Magyarország adományszervezési, marketing és kommunikációs vezetője, akkor sok kérdésre kapunk választ. És még több merül fel. Összegyűjtöttük a legfontosabbakat, ami az ügyfeleinkben, az olvasóinkban és sokszor bennünk is megfogalmazódik, és amire közösen adtunk választ a WWF Lételem podcastjében. A többire pedig majd a jövő tapasztalatai válaszolnak.